جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع پاکستان و الجزایر

هجدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار ” بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی _ تجاری باکشورهای پاکستان و الجزایر” و با حضور نمایندگان نهادهای ذی ربط برگزار شد.


به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه مهدی صفری با اشاره به اهمیت کشور الجزایر در آفریقا و فضای بسیار خوب کار ،همکاری با این کشور را از اولویت های مهم حوزه آفریقا دانست و افزود: تمرکز بر ایجاد تعرفه های ترجیحی،صدور خدمات فنی و مهندسی، همکاری در زمینه حمل و نقل و انرژی از زمینه های مورد توجه در همکاری های مشترک میان دو کشور است که با برنامه ریزی و هماهنگی میان دستگاه های می تواند عملیاتی شود.


در ادامه شوشتری مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روابط با الجزایر و با اشاره به تاریخچه همکاری های مشترک میان دو کشور گفت:  خوشبختانه اسناد همکاری خوبی میان دو کشور امضا شده و در حال حاضر 14 موافقت نامه و 25 یادداشت تفاهم با این کشور در حوزه های مختلف بانکی، بهداشتی، گمرکی، صنعتی و بازرگانی، تجارت ترجیحی، فناوری، دانش بنیان و … داریم که باید روی اجرایی نمودن آنها کار کنیم.


وی  همچنین فعال کردن کمیسیون های مشترک میان دو کشور،تشکیل کمیته های تخصصی و فنی در حوزه های مورد اشاره ،  رفع موانع مالی و بانکی و شناسایی ظرفیت‌های همکاری در زمینه های مختلف را از جمله اقدامات اولیه برای ارتقاء سطح روابط دوجانبه دانست.


در بخش دوم نشست که به بررسی جوانب همکاری با پاکستان اختصاص داشت معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه روابط با کشور دوست و همسایه پاکستان را راهبردی و بسیار مهم توصیف کرد و از همه دستگاههای فعال در عرصه روابط اقتصادی با پاکستان خواست نهایت تلاش خود را برای اجرایی نمودن پروژه های در دست همکاری بعمل اورند.


سپس سید رسول موسوی مدیر کل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به روابط مثبت و با ثبات میان پاکستان و ایران افزود: در حال حاضر در 11 بخش و 88 موضوع اقتصادی با پاکستان همکاری های مشترک وجود دارد که برخی از موارد نیاز به پیگیری و تامین زیرساخت دارد از جمله در زمینه تجارت آزاد،ساماندهی و تجهیز بازارچه ها و گذرگاه های مرزی ، فروش گاز و فرآورده های نفتی و عملیاتی کردن خط لوله انتقال گاز به این کشور.


موسوی همچنین ابراز امیدواری کرد با برگزاری بیست و دومین کمیسیون مشترک میان دو کشور در آینده ای نزدیک زمینه برای همکاری ها در حوزه های مورد توافق طرفین بیش از پیش فراهم گردد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *