شمار حوادث غرق شدگی در سواحل شهرستان مرزی آستارا به صفر رسید

ایسنا/گیلان رئیس هیئت نجات غریق و غواصی آستارا گفت: با اجرای طرح های متعدد نظارتی و استقرار ناجیان غریق در خطوط ساحلی آستارا در طول مدت سپری شده از دوران شنای تابستانی، در این شهرستان مرزی خوشبختانه هیچ مورد غرق شدگی در دریا روی نداده است.


حسین انزابی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان سه طرح شنا برای گردشگران تابستانی و همچنین مردم بومی منطقه در شهرهای آستارا و لوندویل به نام های طرح سالم سازی سفیر امید، طرح سالم سازی صدف و همچنین طرح ساحلی شهر لوندویل تعیین شده بود، اظهار کرد: ۶۳ نفر ناجی غریق زن و مرد در طول ایام تابستان از گمرک تا منطقه قره سو و در طرح‌های سالم‌سازی دریا و همچنین مناطق خطرآفرین شهرستان آستارا در حال ارائه خدمت به مردم و مسافرین بودند.


وی با بیان اینکه هشت نفر از ۶۳ ناجی غریق فعال شهرستان آستارا زن و مابقی مرد بودند گفت: ناجیان غریق از هشتم خردادماه لغایت هشتم مهرماه در حال انجام وظیفه بودند و طرح شنای سفیر امید آستارا تا ۱۵ مهرماه فعال بود و ناجیان غریق در طرح فوق و تا پایان کامل طرح سواحل حضور داشتند.


انزابی با اشاره به نجات ۴۷ نفر از مرگ حتمی توسط ناجیان غریق آستارا افزود: خوشبختانه در طول فصل شنا در طرح‌های سالم‌سازی شهرستان آستارا هیچ مورد غرق شدگی نداشتیم.


شمار حوادث غرق شدگی در سواحل شهرستان مرزی آستارا به صفر رسید


رئیس هیئت نجات غریق و غواصی آستارا با اشاره به وجود دو دستگاه جت اسکی، چهار دستگاه قایق موتوری و همچنین کرایه قایق های موتوری در مواقع حضور پرشمار گردشگران در سواحل شهرستان و شنای آنها و آماده باش تمامی ناجیان غریق اظهار کرد: جدا از اینکه در طرح سفیر امید که بسیار طرح پرترددی بود، دیده بان ناجی غریق سیار در داخل آب داشتیم، در سایر طرح‌ها و مکان‌های شنا نیز ناجیان غریق از داخل آب، نظارت و کنترل داشتند.


وی با تقدیر از حمایت‌های ویژه فرماندار شهرستان آستارا تصریح کرد: فرماندار آستارا، رئیس وقت اداره ورزش و جوانان شهرستان، شهرداران آستارا و لوندویل، دبیر و بازرس هیئت نجات غریق و غواصی آستارا و همچنین مجموعه ناجیان غریق شهرستان در طول ایام شنا زحمات زیادی کشیدند و از همکاری و حمایت‌های همه آنها سپاسگزارم.


انزابی با اشاره به اینکه هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان آستارا از هیئت های برتر مجمع نجات غریق و غواصی استان گیلان است گفت: آستارا یک شهرستان مرزی و گردشگر پذیر در شمال جمهوری اسلامی ایران است و این شهرستان ساحلی در تابستان امسال میزبان گردشگران بسیاری از استان های مختلف کشور به ویژه اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بود.


شمار حوادث غرق شدگی در سواحل شهرستان مرزی آستارا به صفر رسید

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *