تحویل ۱۰۰۰ دستگاه کامیونت به وزارت کشور آتش نشانی در اولویت

وزیر کشور در مراسم تحویل ۱۰۰۰ دستگاه خودروی کامیونت، ضمن قدردانی از صنعتگران داخلی که پای تولید داخل ایستاده‌اند، خرید از این شرکت‌ها را بزرگترین حمایت از آن‌ها دانست.


به گزارش ایسنا، احمد وحیدی ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم تحویل ۱۰۰۰ دستگاه کامیونت آراناپلاس، اظهار کرد: یکی از نیاز شهرها و بعضا روستاهای ما خودروی آتش‌نشانی، تانکر آب و ماشین‌های حمل زباله است؛ با توجه به قراردادی که سازمان شهرداری و دهیاری‌های وزارت کشور با ایران‌خودرو دیزل منعقد کرده است، در جهت رفع نیازها، اقدام خواهد شد؛ یکی از همین قراردادها،   قرارداد تحویل ۱۰۰۰ دستگاه کامیونتی بود که امروز تحویل آن‌ها صورت گرفت.


وزیر کشور افزود: این کامیون‌ها هشت تن قدرت حمل دارند و قابلیت استفاده در امور فوق را بسته به آنچه که مورد نیاز است، دارند. اولویت اول، خودروهای آتش‌نشانی مدنظر قرار گرفت که برخی از شهرها با کمبود آن مواجه هستند و در اولویت‌های بعدی، خودروهای مورد نیاز برای حمل زباله و تانکرهای آب هستند. این ۱۰۰۰ دستگاه بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع خواهد شد؛ البته قراردادهای متعدد دیگری نیز وجود دارد که به‌ترتیب تحویل آن‌ها انجام می‌شود.


وی ضمن ابراز تشکر از صنعتگران که پای کار تولید داخل، ایستاده‌اند و در سال رشد تولید، این مهم را محقق کردند، گفت: روز به روز در جهت داخلی‌سازی و توان‌بخشی به ساخت داخل قدم برخواهیم داشت؛ داخلی‌سازی وتوان‌بخشی به آن، از حیث تولید، استفاده از توانمندی داخل و خرید از محصول در جهت توسعه صنعت داخلی، رفع نیاز مردم و ارائه خدمات بهتر به شهروندان، حائز اهمیت است.


وحیدی در رابطه با برنامه‌های وزارت کشور برای خرید از شرکت‌های خودروساز داخلی گفت: قراردادهای متعدد شهرداری با ایران‌خودرو در حوزه تاکسی، تاکسی‌های گازسوز (در تعداد بالا) و… دنبال می‌شود تا به نتیجه‌ مورد نظر برسیم. ضمن اینکه در حوزه اتوبوس‌های برقی نیز ۴۰ دستگاه تعهد شده، آماده تحویل به شهرداری استان کرج است. در حوزه خودروهای ون نیز قراردادهایی منعقد شده که بخشی از آن تحویل شده و بخشی نیز آماده تحویل هستند.


این وزیر کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه کار گسترده‌ای در همه پروژه‌ها در حال انجام است، بر ضرورت حمایت از تولید داخل تاکید و خاطرنشان کرد: اقدام فعال و به‌روزی با صنعت داخل صورت گرفته است؛ ترجیح ما بر این است که آنچه که در داخل می‌توان تولید کرد از داخل نیز تامین شود و از واردات فاصله گرفت؛ اولویت ما این است که در تاکسی برقی، اتوبوس برقی و سایر ماشین‌آلات از تولید داخل بهره‌ بگیریم.


وزیر کشور در پایان تصریح کرد: مهم این است که ظرفیت تولید در داخل وجود دارد و ما با خرید خود بزرگترین حمایت را از صنعت انجام می‌دهیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *