برپایی ۱۲۵ غرفه صنایع دستی در مسیر تردد زوار اربعین در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برپایی ۱۲۵ غرفه صنایع‌دستی در مسیر زوار عتبات عالیات از کنگاور تا پایانه مرزی خسروی خبر داد.


امین کوگانی ۸ شهریور با بیان اینکه ایام اربعین فرصت بسیار مناسبی برای معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان است، افزود: با توجه به تاکید ویژه مدیریت ارشد استان و مدیرکل میراث فرهنگی استان برای استفاده بهینه از اقتصاد اربعین، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات در مسیر سفر زوار در دستور کار قرار گرفت.


سرپرست معاونت صنایع دستی کرمانشاه ادامه داد: به این منظور در ۹ نقطه از استان ۱۲۵ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات برپا شده است.


وی  گفت: در شهرستان کنگاور ۱۰ غرفه، صحنه ۲۰ غرفه، بیستون ۱۵ غرفه، کرمانشاه ۱۰ غرفه، یادمان مرصاد ۳۰ غرفه، اسلام آبادغرب ۱۰ غرفه، سرپل‌ذهاب ۱۰ غرفه، قصرشیرین ۱۵ غرفه و گیلانغرب پنج غرفه عرضه صنایع دستی و سوغات برپا شده است.


کوگانی افرود: علاوه بر این در نمایشگاه فصلی طاق‌بستان نیز ۲۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات دایر شده است.


وی افزود: میزان غرفه‌های ایجاد شده نسبت به اربعین سال گذشته افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی داشته است.


سرپرست معاونت میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: در این نمایشگاه‌ها که با استقبال بسیار خوب زوار در مسیرهای رفت و برگشت همراه شده، صنایع‌دستی خاص استان و سوغات کرمانشاه عرضه می‌شود.


وی افزود: برای رونق بیشتر نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و استقبال بهتر مردم، بیشتر غرفه‌ها در کنار موکب‌ها که محل استراحت زائران هستند، برپا شده‌ است.


کوگانی با بیان اینکه این عرفه‌ها تا پایان سفرهای اربعین برپا هستند، گفت: در اقدامی فرهنگی و ارزشمند نمایشگاه‌ها به نام مقدس شهدای شاخص، مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت شهرستان‌ها نام‌گذاری شده‌اند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *