ساخت و اجرای حفاظ شاخ گوزنی

ساخت و اجرای حفاظ شاخ گوزنی

ساخت و اجرای حفاظ شاخ گوزنی یکی از انواع حفاظ های دیواری ساختمان بوده که به دلیل طراحی و ساخت آن مشابه به شاخ های حیوان گوزن به این نام شهرت یافته است.

حفاظ شاخ گوزنی ها در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است زیرا برعکس سیم خاردار یا حفاظ های نیزه ای ظاهر آن زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد و قیمت تمام شده آن به عنوان یکی از راهکار های افزایش امنیت ملک بسیار مناسب است .

ساخت و اجرای حفاظ شاخ گوزنی امروزه از محبوبت و استقبال عموم بالایی در بین سایر حفاظ ها برخوردار است. به همین دلیل سعی کردیم به طور کامل مراحل ساخت حفاظ شاخ گوزنی را مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعات مفیدی در مورد آن را در اختیار شما قرار دهیم.

به طور کلی به مزیت استفاده از این نوع حفاظ اشاره شده است به نابه دلایل مختلف بسیاری از ساختمانها نیاز به حفاظ هستند میتوان انواع مختلفی از حفاظ ها را مشاهده کرد که هرکدام از آنها مزیت و معایب خاصی دارد.

این نوع نرده به عنوان یک ایده ی جالب برای حفاظت از ساختمانها در نظر گرفته شد و در همان سال های اولیه نیز توجه کافی را به سمت خود جلب کرد. امروزه میتوان در بسیاری از ویلاها و البته ساختمان ها حضور پررنگ آنها را مشاهده کرد.

ساخت و اجرای حفاظ شاخ گوزنی بسیار مقاوم است که وجود آنها سبب میشود ایمنی کاملی برای ساختمان ها فراهم شود. تولی و نصب اینگونه حفاظ ها آسان است و ناگفته نماند هزینه ی نصب و اجرای آن نیز سخت نمیباشد به همین دلیل با داشتن ویژگی های منحصر به فرد دیگر همواره مورد انتخاب خریدار قرار میگیرد.

حفاظ شاخ گوزنی جزء حفاظ بسیار ایمن محسوب میشود حفاظ شاخ گوزنی دوام و ماندگاری بالایی دارد و با امنیت بالایی که دارد میتواند از جان و مال خانوده دفاع کند و از آن محافظت نماید.

امنیت یک امر بسیار مهم می باشد و حفاظ یک شی ماندگار و بادوام است و کالایی نیست که شما هر روزه آن را بتوانید خریداری کنید. این امر خطیر و مهم را به یک فرد خبره که دانش لازم را هم دارد بسپارید.

این مدل حفاظ علاوه بر این که از لحاظ امنیت در درجه بالایی قرار دارد برای جلوگیری از خطرات میباشد از نظر استحکام هم بسیار کاربردی است. این حفاظ که حتی در ساختمان های مسکونی هم مورد استفاده قرار می گیرند ساختاری ساده ولی کاربردی و کامل دارند.

میلگرد های بدون آج مقاومت بهتری در مقابل خمش و عملیات جوشکاری را دارند و در نتیجه حفاظ های تولید شده با میلگرد های بدون آج از کیفیت بالاتری نیز برخوردارند.

در ساخت این نوع از حفاظ از میلگردهای سایز 8 مقاوم استفاده می شود و نکته قابل توجه این است که حفاظ شاخ گوزنی با جوش برق جوشکاری میشود و امکان هر گونه شکستگی یا جدا شدن را به صفر میرساند. ارتفاع حفاظ معمولا بین 50 تا 150 سانتی متر است ولی با توجه به شرایط و ساختمان مورد استفاده میتوان ارتفاع آن را افزایش داد.

یکی از مزایای نصب این حفاظ قابلیت نصب آن برروی سنگ، بتن یا فلز است. شما با انتخاب این نوع حفاظ هیچگونه محدودیتی برای فضای نصب ندارید. طراحی و ساختار این حفاظ به گونه ای است که سارقین هر چقدر هم حرفه ای باشند نمیتوانند از نوک های تیز و برنده میلگرد های آن عبور کنند.

تمام حفاظ ها یک واحد و یا یک پارامتری به نام تراکم دارند و منظور از تراکم همان تعداد شاخه هایی است که در هر پلان دو متری به روی صورت زنجیر وار جوش داده می شود با شاخه تیز که این شاخه ها مانع ورود سارقان به داخل میشود.

ساخت و اجرای حفاظ شاخ گوزنی به نسبت مدل های قدیمی حفاظ قیمت بالاتری دارد اما به این دلیل که تراکم بالایی دارد امکان عبور سارقان را غیر ممکن میسازد. به دلیل امنیت بالایی که این محصول ایجاد میکند ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دارای استحکام بالا است پس خراب نمیشود و برای سال زیادی مورد استفاده است.

برای اینکه ظاهر این حفاظ موجب ترس ساکنین نشده و ساختمان شبیه زندان نباشد ، لازم است تا سازه شکیل با رنگ های متنوع تولید شوند. حفاظ شاخ گوزنی قابلیت رنگ پذیری با رنگهای دلخواه را دارد.

حفاظ‌ها از قدیم‌الایام برای محافظت از مکان‌ها بر روی دیوارها نصب می‌شده اما طرح‌های ساده آن ، گاه چنان‌که باید کارایی لازم را نداشته و نمی‌توانسته از ورود سارقان جلوگیری نماید. حفاظ شاخ گوزنی نسل جدیدی از حفاظ‌ است که با ساختار منحصربه‌فردش مانع نفوذ افراد شرور به منازل از پشت‌بام‌ها و دیوارها شده و جنس عالی آن نوید سال‌ها ماندگاری را میدهد.

افراد متخصص ورود یافته به صنعت حفاظ‌ ساختمانی توانسته‌اند با چیدمانی زنجیروار و به صورتی متراکم و با طول و عرض‌هایی متفاوت و متناسب با درخواست مشتریان ، حفاظ شاخ گوزنی را به‌گونه‌ای طراحی نمایند که با نصب آن بی‌هیچ وجه دیگر نگران سرقت نباشید.

باید بر روی متریال به‌کاررفته در ساخت این محصول تمرکز ویژه‌ای نماییم ، زیرا جنس مؤلفه‌ای است که اگر از نوع مرغوب انتخاب نشود، قادر نیست آن امنیت لازم که از آن انتظار میرود را به نمایش بگذارد. اغلب از آهن کارنکرده و میلگردهایی استاندارد در ساخت این حفاظ‌ استفاده‌شده به همین دلیل است که امکان ، بریدن و خمیدن آن وجود نداشته و تراکم بالای آن نیز احتمال رد شدن از آن را به صفر میرساند.

تمامی ویلاها ، باغ‌ها می‌توانند از حفاظ شاخ گوزنی در جهت امنیت بخشی بیشتر به فضای خود استفاده نمایند. این حفاظ‌ را با دستگاه تیزرو بریده و توسط جوش برق بعد از ایجاد خم‌کاری‌های لازم به صورتی مهندسی‌شده به هم متصل می‌کنند و برای ایجاد تیزی در لبه‌های آن قبل از مونتاژ با دستگاه برش در آن‌ها طرح‌هایی شبیه به شاخ گوزن ایجاد میکنند.

طراحی و تراکم بالای این سازه که نوید امنیتی فراوان را دارد، اقبال عموم را به سمت خود جذب نموده ، به‌گونه‌ای که امروزه کمتر مکانی است که صاحبان آن به امنیت و شکیل بودن به‌صورت هم‌زمان اهمیت بدهند اما به نصب این محصول کارآمد روی نیاورده باشند.

اگرچه افراد برای انتخاب ابعاد حفاظ شاخ گوزنی هیچ‌گونه محدودیتی نداشته و قادرند آن را در اندازه‌های متفاوت سفارش دهند ، اما این محصول به‌صورت استاندارد اغلب در پنل های 2 متری و با ارتفاع 50_150 سانتی‌متر و عرض 35 تا 40 سانتی‌متر تولید میشود.

همان‌ اندازه که ارتفاع و عرض می‌تواند در این نوع حفاظ دارای اهمیت باشد ، تراکم نیز توانسته به‌عنوان ملاکی مهم خودنمایی کند. تراکم به تعداد شاخه‌های اصلی موجود در یک پنل 2 متری گفته می‌شود که این تعداد قابل‌تغییر بوده و با افزایش آن می‌توان کیفیت را نیز ارتقا داد و اغلب از 8 تا 12 ردیف را شامل میشود.

شاخه‌های اصلی باید به ویژگی‌هایی مانند جوش شدن به‌صورت مستقیم به شاسی ، اتصال شاخه‌های فرعی به آنها دارای ارتفاعی برابر با ارتفاع نرده شاخ گوزنی آراسته باشند ، در غیر این صورت شاخه فرعی بوده و در این دسته‌بندی جای می‌گیرند.

به‌هرحال همیشه سلیقه افراد تأثیرگذار بوده و سفارش‌ها را از حالت استاندارد خارج نموده و به سمت محصولاتی شخصی‌سازی‌شده پیش میبرد. اگر قصد خرید حفاظ شاخ گوزنی رادارید باید بدانید نمونه‌هایی که ارتفاع 70 تا 90 سانتی‌متر را پوشش میدهند بهترین گزینه هستند.

حفاظ‌ از همان ابتدای ورودشان به بازار باهدف ایجاد امنیت بیشتر برای ساکنین منازل ، ویلاها تولید شدند و در طی پیشرفت خود سعی نموده‌اند ، در این موارد قدرتمندتر ظاهر شوند. با پدید آمدن حفاظ شاخ گوزنی به نمونه‌ای دست‌یافته باشیم که تمامی مزایای یک حفاظ ایدئال را در خود گنجانده است.

با بررسی حتی اجمالی به طرح و ساختار حفاظ شاخ گوزنی حتی افراد غیرمتخصص نیز متوجه می‌شوند که عبور از روی این سازه با لبه‌ تیز و تراکمی بالا غیرممکن بوده و به‌واقع یک سد محکم در برابر عبور افراد ایجاد نموده است.

خم‌کاری‌ها به‌گونه‌ای در نظر گرفته‌شده‌اند تا مانع ایستادن افراد بر لبه دیوار شده تا از اقدام آنها برای برش و شکستن میله‌ جلوگیری به عمل آید. هرچند این حفاظ‌ از جنس مرغوب بوده اما به‌هرحال همیشه این احتمال وجود دارد که افرادی با این نیت تصمیم داشته خود را به لبه دیوار برسانند و با شکستن حفاظ‌ها به داخل وارد شوند.

بسیاری گمان می‌کنند تراکم استاندارد این حفاظ‌ جوابگوی امنیت موردنظر آنها نبوده ، بدین ترتیب تمایل دارند که بر میزان تراکم حفاظ‌های آنها افزوده شود. در چنین حالتی به‌هیچ‌وجه نگران نباشید، زیرا این حفاظ‌ها در ساختار انعطاف‌پذیر بوده و به‌خوبی قادرند با نیاز مشتری خود را تطبیق دهند که افزایش تراکم یک نمونه از آن است.

به‌هرحال برای مکان‌هایی چون ویلا ، باغ‌ داشتن نمای بیرونی زیبا از نکات مهم دیزاین محسوب می‌شود. به‌راستی نمای حفاظ‌های قدیمی که تداعی‌کننده میله‌های زندان بود را با زیبایی حفاظ شاخ گوزنی نمی‌توان مقایسه نمود.

اگرچه حفاظ‌های سنتی و کلاسیک سال‌ها است که در کوچه و خیابان‌ها بر دیوار و پنجره‌های مکان‌های مختلف جا خوش نموده‌اند اما با ورود حفاظ شاخ گوزنی به‌یک‌باره ابهت و اقتدار آنها در هم شکست و دو تفاوت عمده این دو محصول باعث شد شاخ گوزن‌ زیبا بر روی دیوارها خوش بدرخشند.

با نگاهی به ساختمان‌های زینت شده با حفاظ شاخ گوزنی هر فردی به زیبایی تحسین‌برانگیز آن اعتراف نموده و قادر نیست ارزش دکوراتیو بالای آن را انکار نماید. این موضوع به حدی اهمیت دارد که اگر حتی از مقوله امنیت آن نیز بگذریم خود به‌تنهایی می‌تواند ملاکی ارزنده برای انتخاب باشد.

لبه‌های تیز و شاخه‌های به هم تنیده شاخ‌های گوزن مانند این حفاظ حتی فکر نزدیک شدن را از سر هر سارقی دور می‌سازد چه برسد به عبور نمودن از آنها ، حال‌آنکه بسیار شنیده‌ایم که سارقان به‌راحتی از بسیاری حفاظ‌های قدیمی عبور نموده و به برش و قطع نمودن آنها اقدام کرده‌اند.

 

مزیت حفاظ شاخ گوزنی

ساخت و اجرای حفاظ شاخ گوزنی استفاده از حفاظ شاخ گوزنی مزیت های بسیاری دارد و در مقایسه با سایر روش ها برای حفاظت از ساختمان های مختلف در برابر سارقان هزینه ی بسیار ناچیزی را درخواست میکنند مهمترین مزیت حفاظ شاخ گوزنی قیمت مناسب آن ها در برابر مقاومت و کاربرد بالای آن ها میباشد .

از دیگر مزیت استفاده از حفاظ شاخ گوزنی میتوان به نصب آسان و دائمی آن ها اشاره کرد بعد از نصب اینگونه حفاظ دیگر نیازی به ترمیم دوره ای آن ها نیست.

فقط یکبار برای آن هزینه خواهید کرد و این هزینه در برابر سایر اقدامات که برای ایجاد امنیت بیشتر انجام می شود فوق العاده کم هزینه و مناسب است . نصب این گونه حفاظ ها کمترین زمان را از شما خواهند گرفت و به آسانی نیز صورت میگیرد .

حفاظ شاخ گوزنی امروزه به شدت بین معماران و سازندگان ساختمان رواج پیدا کرده است شاید در نگاه اول فکر کنید که دلیل آن ظاهر متفاوت و زیبای حفاظ های شاخ گوزنی باشد اما با تحقیق و بررسی و نظر سنجی از افرادی که تصمیم به تغییر حفاظ نرده ای خود گرفته اند به این نکته پی برده ایم که دلیل استفاده از حفاظ شاخ گوزنی دلایل بیشتری نسبت به ظاهر آن دارد.

تجربه افراد زیادی که پیش تر از حفاظ نرده ای و میله ای استفاده می کرده اند این را به ما ثابت کرده است که حفاظ های نرده ایی به راحتی قابل نفوذ می باشند و دلیل آن هم ساده است.

حفاظ شاخ گوزنی به دلیل تراکم بالا و تو در تو بودن شاخه های نرده در هم تقریبا غیر قابل نفوذ میباشند. یعنی سارق برای نفوذ و عبور از این حفاظ شاخ گوزنی میبایست که تعداد بسیار زیادی از نرده های تو در تو را برش دهد که از لحاظ زمانی وقت بسیار زیادی از سارق را می گیرد که این کار عملا شدنی نیست.

این خود به تنهایی یکی از ویژگی های بارز و ایمن نرده های شاخ گوزنی نسبت به سایر حفاظ های دیگر می باشد. از دیگر تفاوت های مهم حفاظ های شاخ گوزنی که برتری های این حفاظ را نسبت به بقیه موارد دیگر نشان میدهد ، زیبایی و قیمت مناسب آن میباشد.

حفاظ شاخ گوزنی با روش های خاص تولید و رنگ آمیزی می شوند که مقاومت آنها در برابر فرسودگی و یا زنگ زدگی بسیار بالاتر از سایر حفاظ های دیگر می باشد با توجه به تمام مزایای گفته شده ، نرده شاخ گوزنی قیمتی بسیار پایین و به صرفه نیز دارد که قطعا هر فردی را برای انتخاب حفاظ شاخ گوزنی به خود متقاعد میکند.

حفاظ شاخ گوزنی در ارتفاع های مختلف

ارتفاع 50
ارتفاع 70
ارتفاع 90
ارتفاع 1متر
ارتفاع 1/20
ارتفاع 1/50

در سه تراکم

هشت ردیف تراکم معمولی
ده ردیف تراکم پر
دوازده ردیف پرترین تراکم

تلفن تماس: 09194915895

https://hefazeiran.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *