۶ دانشگاه برتر ترکیه برای ادامه تحصیل

اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه و ادامه تحصیل را دارید قطعا این پست به کار شما می آید، در این مقاله میخواهیم به شما برترین دنشگاه های ترکیه را برای ادامه تحصیل معرفی کنیم و در آخر هم رتبه آنها را با یک جدول مقایشه کرده ایم.

دانشگاه های برتر ترکیه

به طور کلی کشور ترکیه دارای ۱۸۳ دانشگاه می باشد که از بین این تعداد ده دانشگاه جز برترین دانشگاه های کشور ترکیه می باشند.

که بر اساس رتبه QS دانشگاه کوچ با رتبه ۴۴۸ بهترین دانشگاه در ترکیه به شمار می رود. البته با با مشاهده جدول ذیل می توانید رتبه نه دانشگاه برتر کشور ترکیه را مشاهده کنید.

دانشگاه کوچ:

همانطور که در قبل ذکر شد دانشگاه کوچ دارای بهترین رتبه جهانی در بین دانشگاه های کشور ترکیه می باشد. این دانشگاه در سال ۱۹۹۳ در شهر استانبول تاسیس شد که تحصیلی امروزه دارای دانشکده های حقوق، پرستاری و پزشکی، اقتصاد و علوم اداری می باشد.

این دانشگاه دارای ۲۲ رشته در مقطع کارشناسی، ۳۱ رشته در کارشناسی ارشد و ۱۶ رشته در مقطع دکترا می باشد. نکته مهمی که باید به آن توجه شود زبان مورد استفاده در این دانشگاه می باشد که در رشته های پزشکی و حقوقی از زبان ترکی و دیگر رشته ها از زبان انگلیسی استفاده می شود.

دانشگاه بیلکنت:

این دانشگاه با رتبه جهانی ۴۵۶ دارای رتبه دوم در کشور ترکیه می باشد. مزیت این دانشگاه نسبت به دانشگاه کوچ زبان مورد استفاده در آن می باشد که به صورت انگلیسی است.

این دانشگاه به صورت خصوصی و غیر انتفاعی اداره می شود. محل دانشگاه بیلکنت در شهر آنکارا بوده و تعداد دانشجو های این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ سیزده هزار نفر می باشد.

این دانشگاه دارای ۲۹ رشته در مقطع کارشناسی و ۵۸ رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشند.

دانشگاه سابنچی:


دانشگاه سابنچی دارای رتبه سوم در بین دانشگاه های ترکیه می باشد که رتبه جهانی آن ها ۵۱۰ است.

یکی از مزیت های این دانشگاه قانون تغییر رشته در دو سال اول تحصیلی می باشد. که دانشجو می تواند در صورت تمایل بعد از دو سال رشته تحصیلی خود را تغییر داده و در رشته ی جدیدی مشغول به تحصیل شود.

این دانشگاه دارای دانشکده های هنر و علوم اجتماعی، علوم طبیعی و مهندسی، مدیریت و زبان می باشد. از آن جایی که زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی می باشد، نیاز هست که حتما مدرک زبان بین المللی برای اپلای داشته باشید.

دانشگاه خاورمیانه:

دانشگاه خاورمیانه دارای رتبه جهانی ۵۶۰ چهارمین دانشگاه برتر کشور ترکیه می باشد که مانند دانشگاه های قبل زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی بوده و برای اپلای نیاز به مدارک بین المللی زبان می باشد.

این دانشگاه دارای پنج دانشکده معماری، علوم پایه، اقتصاد، علوم مدیریتی، فنی و مهندسی است.

دانشگاه بغازیچی:

دانشگاه بغازیچی دارای رتبه پنجم در بین دانشگاه های کشور ترکیه می باشد که رتبه جهانی آن ۵۸۰ است.

شاید این دانشگاه را جز قدیمی ترین دانشگاه های کشور ترکیه بتوان به شمار آورد چرا که سال تاسیس آن سال ۱۸۶۳ میلادی می باشد.

این دانشگاه دارای دانشکده های ادبیات، علوم پایه، اقتصاد و فنی مهندسی می باشد. از مهم ترین رشته های این دانشگاه می توان علوم مهندسی و علوم اجتماعی نام برد.

دانشگاه استانبول:

دانشگاه استانبول یکی از معروف ترین دانشگاه های ترکیه می باشد که جدا از رتبه جهانی آن افراد علمی و اساتید دیگر دانشگاه های سطح جهان شناخت بهتری نسبت به دیگر دانشگاه ترکیه از آن دارند.

رتبه این دانشگاه در سطح جهانی حدود ۷۰۰ و در کشور ترکیه جز شش دانشگاه اول ترکیه می باشد. این دانشگاه زیر نظر دولت کشور ترکیه بوده و مانند دانشگاه های قبل است

تحصیل در ترکیه دارای مزایایی بسیار زیاد است و شما میتوانید حتی به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید و بعد از آن یک شغل پیدا کنید و مشغول به کار شوید.

دانشگاه های ترکیه از مزایای خوبی بهره مند هستند و شما در آنها نهایت امکانات ممکن را دارید و میتوانید از آن ها استفاده کنید و تحصیل کنید سپس به ایران باز گشته و به کشور خود خدمت کنید و همچنین در شرکت های بسیار خوب شاغل شوید و کسب در آمد کنید.

و در آخر هم دانشگاه ها را رتبه بندی کرده ایم و شما میتوانید رتبه آنها را در جهان و در خود کشور ترکیه مقایسه کنید.

دانشگاه رتبه جهانی رتبه کشوری
کوچ 448 1
بیلکنت 456 2
سابنچی 510 3
خاور میانه 560 4
بغازیچی 580 5
استانبول 700 6
رتبه بندی دانشگاه های برتر ترکیه برای ادامه تحصیل

باتشکر از شما که در این مقاله ما را همراهی کرده اید و به شما پیشنهاد میکنیم دیگر مقالات ما را نیز بخوانید و همچنین اگر سوالی در این زمینه دارید از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *