ادامه تحصیل در ترکیه

شرکت کهربا در این مقاله قصد دارد شما را با موضوع ادامه تحصیل در ترکیه آشنا کند .در این مقاله شما با مزایای ادامه تحصیل در ترکیه آشنا میشوید و همچنین در مورد ادامه تحصیل در دیگر کشور ها به شما اطلاعاتی داده میشود پس با ما همراه باشید .

ادامه تحصیل در خارج از کشور:

یکی از دغدغه های مهم دانشجویان، فرصت های شغلی می باشد که بعد از فارغ التحصیلی به دنبال آن هستند. از طرفی با وضعیت کنونی اقتصاد ایران هیچ دانشجویی به آینده تحصیلی و شغلی خود امید وار نخواهد بود.

از همین رو اکثر دانشجویان ایرانی به فکر مهاجرت و ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور هستند. شاید در وهله اول شما به عنوان دانشجو علاقه مند باشید که در کشور های اروپایی، امریکا و کانادا برای ادامه تحصیل اقدام کنید.

به طور کلی ادامه تحصیل در کشور های خارجی سختی های مخصوص به خود را دارد. به طور مثال: چالش هایی که شما با ادامه تحصیل در کشور آمریکا روبه رو هستین می تواند پذیرش دانشگاه ها و از همه مهم تر گرفتن ویزا باشد.

این دو بخش فقط مربوط به ورود به کشور امریکا است، ولی چالش های دیگری هم نیز وجود دارد که اصلی ترین آن ها می تواند غربت و تنهایی باشد. اکثرا ویزا هایی که به دانشجویان ایرانی برای کشور های اروپایی ، آمریکا و کانادا داده می شود دارای محدودیت های به خصوصی می باشد که یکی از این محدودیت ها را می توان عدم خروج از کشور در نظر داشت.

شما با این محدودیت دیگر نمی توانید برای تعطیلات به ایران برگردید و تا زمانی که درستان تمام نشده حق بازگشت به ایران را نخواهید داشت.

البته شما را مجبور نخواهند کرد که در آن جا بمانید بلکه بعد از سفرتان به ایران، ویزا شما باطل شده و حق برگشت به کشور مورد نظر را ندارید.

چالش دیگری که پیش روی دانشجویان ایرانی می باشد وجود نرخ بالای دلار در ایران است. شما به عنوان یک دانشجو برای مهاجرت تحصیلی به یک کشور مانند امریکا و یا کانادا نیاز دارید که حدود ۲ هزار تا ۵ هزار دلار همراه خود داشته باشید.

این مبلغ مختص به دانشجویانی می باشد که دارای فاند و یا همان بودجه ی تحصیلی در کشور مقصد هستند. دیگر دانشجویانی که به صورت آزاد پذیرش شدن باید هر ماه حدود ۵ تا ۶ هزار دلار داشته باشند تا بتوانند در کشور های امریکا و کانادا زندگی کنند.

البته نرخ یورو هم برای کشور های اروپایی بیشتر از دلار می باشد که موضوع هزینه تحصیل و زندگی را به مراتب نسبت به کشور امریکا و کانادا سخت تر خواهد کرد.

شاید بعد از خواندن مطالب که در قبل ذکر شد نا امید از ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور باشید. ولی با وجود کشور همسایه ایران دیگر جای نا امیدی نخواهد بود.

ادامه تحصیل در ترکیه:

کشور ترکیه شاید مدرن ترین کشوری باشد که در آسیا قرار دارد. وضعیت اقتصادی این کشور روز به روز در حال توسعه و رشد است.

به جرعت می توان گفت که کشور ترکیه تنها همسایه کشور ایران است که دارای اقتصادی قوی و شهر های مدرن است. با این وجود دیگر جای نگرانی برای فرصت های شغلی برای فارغ تحصیلان دانشگاه های ترکیه نخواهد بود.

شما به عنوان یک دانشجو بدون نگرانی از گرفتن ویزا، هزینه های سرسام آور و همچنین غربت و تنهایی می توانید به راحتی در دانشگاه های کشور ترکیه مشغول به تحصیل شوید.

کشور ترکیه دارای ۲۰۰ دانشگاه می باشد که حدود ۱۳ الی ۲۰ دانشگاه از این تعداد جز برترین دانشگاه های جهان هستند. که با این موضوع دیگر نگرانی بابت کیفیت دانشگاه ها و میزان رنکینگ آن ها ازبین خواهد رفت.

همانطور که در قبل ذکر شد که شما با تحصیل در کشور ترکیه نگرانی بابت هزینه نخواهید داشت چرا که ارزش پول رایج ترکیه با ایران تفاوت زیادی ندارد.

و از همه مهم تر دیگر مشکلاتی اعم از تنهایی و غربت روبه رو نخواهید شد. شاید یکی از دردسر هایی که در کشور های دیگر با آن ها روبه رو شوید آشنا نبودن به قوانینی مثل اجاره خانه و یا خرید آن باشد.

ولی با وجود تعداد زیاد ایرانی در ترکیه دیگر این نگرانی از بین خواهد رفت و با خیال راحت می توانید از تمامی قوانین های کشور ترکیه مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *