پیام تسلیت مقامات و مسوولان کشوری و لشگری در پی حادثه تروریستی

تهران – ایرنا – مقامات و مسوولان کشوری و لشگری حادثه تروریستی و حمله مسلحانه به شاهچراغ – حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) – در شهر شیراز را به هموطنان شیرازی و خانواده شهدا تسلیت گفتند. 


به گزارش ایرنا، غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۹ نفر را مجروح کرد.


مقامات و مسوولان کشوری و لشگری با صدور پیام مشترکی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از مردم در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ در شیراز، این اقدام رذیلانه را محکوم کردند.

هدف قراردادن نمازگزاران پیامی جز ضعف، زبونی و بدخواهی را مخابره نمی‌کند


«جواد اوجی» وزیر نفت در پیامی شهادت تعدادی از هموطنان کشورمان را در حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ تسلیت گفت.


وی در این پیام نوشت: عملیات تروریستی حمله به زائران و نمازگزاران در حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ ثابت کرد دشمنان کشور و ملت از هیچ اقدامی غیرانسانی و وحشیانه‌ای برای آسیب‌رساندن به مردم مظلوم ایران فروگذار نمی‌کنند.


هدف قراردادن نمازگزاران بی‌دفاع و غیرمسلح پیامی جز ضعف، زبونی و بدخواهی حداکثری دشمنان امنیت مردم را مخابره نمی‌کند.


نمایش عمق بی‌رحمی دشمنان در صحنه عاشورایی شاهچراغ

«سعیدرضا عاملی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی به مناسبت حمله تروریستی حرم شاهچراغ اظهار داشت: صحنه عاشورایی شاهچراغ عمق بی‌رحمی دشمنان را در به شهادت رساندن، کودک و جوان، زن و مرد، کهنسال و میان سال، خادمان و زائران را به نمایش گذاشت.


وی نوشت: قطره قطره خون شهیدان این حادثه بر انسجام ملی و تقویت درخت تناور جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.


«ابراهیم تقی زاده» رئیس دانشگاه پیام نور نیز در پیامی جداگانه شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شیراز را تسلیت گفت. 


حادثه تروریستی حرم ‌شاهچراغ⁩ غم بزرگی برای همه ایران است

 علیرضا زاکانی شهردار تهران حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) را غم بزرگی برای همه ایران دانست و به مردم شیراز تسلیت و تهنیت گفت.

وی افزود: دشمن شقی‌ترین فرد را برای به شهادت رساندن مومن‌ترین افراد و ایجاد بلوا بکار گرفت غافل از اینکه خون شهدای مظلوم ما نابودگر همه طراحی‌های آنها در کل کشور خواهد شد.

حادثه تروریستی شیراز بار دیگر چهره پلید دشمنان نظام و جمهوری اسلامی را نمایان ساخت 


معاون اول قوه قضاییه باصدور پیامی شهادت تعدادی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

در متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق آمده است: حادثه تروریستی  شیراز که در حرم مطهر احمد بن‌ موسی(ع) منجر به شهادت و مجروح شدن  جمعی از زائران و هموطنان عزیزگردید،  بار دیگر چهره پلید دشمنان کوردل نظام و جمهوری اسلامی را نمایان ساخت .

معاون اول قوه قضاییه افزود: اینجانب ضمن محکوم کردن  این حمله تروریستی و ناجوانمردانه و عرض تسلیت و تبریک  شهادت هموطنان بی گناه به خانواده های معظم شهدا ،مقام معظم رهبری (مدظله العالی )،  ملت شریف ایران، از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل مسالت دارم و از همکاران دستگاه قضایی استان فارس می خواهم که با دقت ، سرعت و قاطعیت با عاملان و آمران این جنایت برخورد کنند .

آمران و عاملان جنایت تروریستی شیراز بدانند که عقوبت و مجازات سختی گریبانگیر آن ها می‌شود

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پیامی شهادت تعدادی از هموطنان را در حرم شاهچراغ تسلیت گفت و افزود: بار دیگر دستان خبیث استکبار از آستین ناپاک تروریست های جنایتکار بیرون آمده و با هتک حرمت حریم آل‌الله، زائران و محبان ولایت علوی را در حریم ملک پاسبان حضرت احمد بن موسی علیه السلام به خاک و خون کشید.

این پیام می‌افزاید: جنایت خونین بار دیگر عمق کینه‌ورزی و خصومت دشمنان را با مکتب اسلام ناب، باورهای حقیقی و ریشه‌دار مردم عزیز و ایران مقتدر به خوبی عیان ساخته است؛ همان ناجوانمردانی که امروز در نقاب های گوناگون امنیت ملی ، آرامش، رفاه و سلامت مردم عزیز ما را دستمایه اغراض شیطانی خود را قرار داده و از ریختن خون زن و کودک بی گناه نیز ابایی ندارند. اما به یقین؛ ملت آزاده ایران با ریخته شدن خون عزیزانش متحد تر و یکپارچه تر از قبل بر آرمان‌های والای خود ایستادگی خواهد نمود.

وی تصریح کرد:آمران و عاملان این جنایت نیز بدانند که عقوبت و مجازات سختی که به اذن خدای متعال، به زودی در این دنیا گریبانگیر آن ها می‌شود؛ مقدمه‌ی همان خذلان و رسوایی است که تا ابد به آن دچار خواهند بود.

 مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اقدام تروریستی حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد


در پی اقدام تروریستی شب گذشته در حمله به زائران و نمازگران حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن محکومیت این جنایت بزدلانه، شهادت جمعی از هم‌وطنان را تبریک و تسلیت گفت و در تماس با مدیران درمان استان، پیگیر وضعیت درمان مجروحان این اقدام تروریستی شد.

پیام تسلیت خانواده شهدای ترور

در پی فاجعه تروریستی و ددمنشانه حمله به حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع) در شیراز که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان بیگناهمان شد، بنیاد هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرده است: شب گذشته دست های جنایتکار تروریست ها بار دیگر به خون بیگناهان آغشته شد و ده ها تن از زائران و نمازگزاران مظلوم را در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی بن جعفر (ع)، شاهچراغ، به خاک و خون کشید.

ایران همواره و در بیش از چهار دهه گذشته، قربانی جنایات تروریست هایی بوده است که با همکاری پشتیبانان منطقه ای و فرامنطقه ای خود انواع تخریب، جنایت و کشتار را علیه مردم به کار بستند؛ تروریسم داخلی و تجزیه طلب، تروریسم دولتی آمریکا و رژیم صهیونیستی، تروریسم تکفیری، تروریسم اقتصادی و اقدامات خصمانه و ددمنشانه اینچنینی و… همه و همه، بخشی از حملات سنگین دشمنان علیه ملت بوده است. این حجم از اقدامات تروریستی متنوع، مستمر و مورد پشتیبانی خارجی علیه یک کشور بدون تردید در دنیای معاصر بی سابقه است. همین موضوع، ایران را با بیش از ۱۷۰۰۰ شهید ترور به یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان تبدیل کرده است.

فاجعه دیشب حرم حضرت شاهچراغ و حمله مسلحانه ناجوانمردانه به دهها انسان بی گناه که در میان آنان تعدادی از زنان و کودکان هم بودند نشان داد که تروریسم تکفیری بر خلاف ادعای خود، هیچ سنخیتی با دین و بشریت ندارد و جهل مدعیان مسلمانی و پشتیبانی حامیان آنها، هنوز انسان های بیگناه را در دنیا به خاک و خون می کشاند.

خانواده شهدای ترور کشور فاجعه تروریستی شیراز را به عموم هموطنان به ویژه خانواده بازماندگان این فاجعه تسلیت عرض می کند و شفای عاجل مجروحان را از خداوند متعال مسألت می کند و از نهادهای متولی می خواهد تا با اتخاذ تدابیر لازم و کافی از تکرار این فجایع جلوگیری کنند و تروریست ها و پشتیبانان آن ها را مورد تعقیب و مجازات قرار دهند.

عملیات تروریستی شیراز شاهدی بر حقانیت نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در پیامی با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان زائر شیرازی در حرم شاهچراغ (ع) آورده است: سلام و درود خدا بر شهدای نمازگزار و زائر آستان ملکوتی حضرت احمد ابن موسی علیه‌السلام که در حادثه تأسف‌بار عملیات تروریستی به خون مطهر خویش غلطیدند. بی‌شک شهادت در این مکان مقدس و در لحظات معنوی راز و نیاز با یکتای بی‌همتا، به دست مزدوران پلید محور صهیونیستی – آمریکایی – سعودی، پاداش بزرگی است که خداوند بر این بندگان صالح، مؤمن و انقلابی عطا نمود و آنان را در جوار انبیاء و اولیای خویش قرار داد.

علی محمدی سیرت در این پیام ادامه داد: این مصیبت بزرگ را محضر مبارک ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، ملت بزرگ ایران، مردم بصیر و شهیدپرور شیراز و به‌ویژه بازماندگان شهدای حرم احمد بن موسی علیه‌السلام تسلیت عرض نموده و برای مجروحان شفای عاجل مسألت می‌نمایم.

 رئیس کمیته امداد حادثه تروریستی در شیراز را محکوم کرد


رئیس کمیته امداد در پیامی ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان، حادثه تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی(ع) در شیراز را محکوم کرد.


در پیام سیدمرتضی بختیاری، آمده است: حمله بزدلانه تروریستی و هتک حرمت آستان مقدس احمد بن موسی (شاه‌چراغ) توسط دشمنان قسم خورده ملت ایران که منجر به شهادت جمعی از زائران و مجروح شدن ده‌ها نفر شد، بار دیگر حقانیت و مظلومیت انقلاب اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی و تکفیریان کوردل را به اثبات رساند.


این حادثه تاسف‌بار در کنار جریحه‌دار کردن احساسات پاک مومنان و محبان اهل بیت(ع)، به وضوح سخنان داهیانه رهبر فرزانه انقلاب را گوشزد می‌کند که: «اگر راه امام(ره) را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.»


بیانیه دانشگاه صنعتی شریف در پی محکومیت حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ علیه السلام

حادثه تاسف‌بار و غم‌انگیز حمله تروریستی به حرم احمد بن موسی علیه‌السلام بار دیگر عمق دشمنی جریان تکفیر و کوردلان علیه مقدسات اسلامی را نشان داد. جامعه دانشگاهی شریف با تسلیت این حادثه غم‌بار به محضر امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم داغدار ایران، بویژه دانشگاهیان، بر هشیاری و دقت نظر همه اقشار نسبت به اقدامات هنجارشکنانه دشمنان این مرز و بوم تاکید داشته و دوشادوش همه هموطنان غیرتمند، مجازات عاملان و حامیان این اقدام بی شرمانه را خواستار است.

خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف ضمن محکومیت این جنایت دردناک و کوردلانه، از نخبگان و فرهیختگان انتظار دارد در برابر این‌گونه اقدامات که هدفی جز تزریق حس ناامیدی و ناامنی به جامعه ندارد، مثل همیشه با هوشیاری و بصیرت، حمایت همه‌جانبه خود را از ایران مقتدر اسلامی اعلام دارند و با وحدت کلمه و حفظ انسجام ملی استوارتر از قبل فتنه‌های دشمنان را بی‌اثر نمایند.

به گزارش ایرنا، غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۲۶ نفر را مجروح کرد.

طبق گفته شاهدان عینی تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی وارد حرم شدند و در همان محل، خدام‌ و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بستند.


محمد هادی ایمانیه استاندار فارس پیش از این گفت: تشییع شهدای حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز صبح شنبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد و از پنجشنبه ( پنجم آبان‌ماه) به مدت سه روز در شیراز عزای عمومی اعلام می‌شود.

همچنین روز شنبه هفتم آبان در این استان تعطیل اعلام شد.

ادامه دارد…


وب گردی