هشدار مسکو درباره شکست در روابط با آمریکا


P>به گزارش ایرنا به نقل از مسکو تایمز، دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه در یک نشست خبری تاکید کرد: معرفی تحریم علیه رئیس دولت یا رئیس کشور روسیه یک اقدام افراطی است که قابل قیاس با شکست کامل در روابط به شمار می رود.


وی افزود: روسیه همواره آماده انجام هر کاری است که مطابق با منافع کشور ما است.


سناتورهای آمریکا روز چهارشنبه با حمایت کاخ سفید آمریکا بسته ای از تحریمهای شدید را با هدف ادعایی “ویران کردن اقتصاد روسیه در صورت اقدام مسکو برای اشغال اوکراین” مطرح کردند.


تحریم هایی علیه شخص رئیس جمهور و تنی چند از دیگر مقامات ارشد شامل نخست وزیر و وزیر امور خارجه روسیه، از جمله تدابیر پیش بینی شده در این بسته مطرح شده از سوی سناتورهای آمریکایی است.


مطابق با طرح پیشنهادی در مجلس سنای آمریکا همچنین دولت آمریکا موظف خواهد شد که گزارشی درباره ثروت شخصی پوتین و افراد خانواده و نزدیکان او منتشر نماید.


بر اساس این گزارش، مذاکرات بین مسکو، واشنگتن و “ناتو” در این هفته تا کنون موفق به نزدیک کردن طرفها نشده است و روسیه از باقی بودن “اختلافات بزرگ و اساسی” صحبت کرده است. مسکو خواستار تضمین های حقوقی است مبنی بر اینکه ائتلاف نظامی ناتو هرگز اوکراین را به عضویت نخواهد پذیرفت و همچنین خواسته که نیروهای ناتو به مواضع سال ۱۹۹۷ پیش از گسترش ناتو در شرق اروپا بازگردند.


سخنگوی کرملین همچنین درخواستهای ناتو برای عقب کشیدن حدود ۱۰۰ هزار نیروی روسی از نزدیکی مرزهای اوکراین را رد کرد و گفت: امکان پذیر نیست که ناتو به روسیه دیکته نماید نیروهایش را در قلمرو خودش در کجا مستقر کند.


در همین حال بنا به گزارش دیلی میل، روسیه هشدار داده است که چنانچه کشورهای غربی به خواستهای مسکو در اوکراین تن در ندهند روسیه به ابزارهای نظامی متوسل خواهد شد.   


کاخ کرملین پیش از این در اوایل دی ماه نیز در بیانیه‌ای به گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی او اشاره کرد و نوشت: پوتین در این مکالمه تلفنی به بایدن در مورد پیامدهای جدی تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه در مساله اوکراین حتی تا قطع روابط دو کشور هشدار داد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *