روسیه برای دستیابی ایران به توافق برد برد نقش آفرینی کند


P style=”TEXT-ALIGN: justify”>«محمدحسن آصفری» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی به روسیه گفت: حق بهره برداری ایران از دریای خزر، رژیم حقوقی و سهم ایران از دریای خزر به عنوان مطالبه ملت ایران باید در سفر رئیس جمهور به روسیه پیگیری شود.


نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:مجلس شورای اسلامی علاقمند است که تکلیف رژیم حقوقی دریای خزر زودتر روشن شود و از رییس جمهور می‌خواهیم که پیگیر این موضوع باشدزیرا تمدید قرارداد گذشته در این حوزه مورد قبول ما نیست.


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت مبادلات اقتصادی ایران و روسیه گفت: ایران محصولات استراتژیکی را از روسیه وارد می کند، روسیه نیز باید در راستای تسهیل واردات محصولات کشاورزی از ایران همکاری کند، کشاورزان در بحث محصولات مرجوعی از روسیه با مشکلات جدی مواجهه شدند.


آصفری در خصوص تاثیر سفر رئیس جمهور به روسیه در روند مذاکرات وین گفت: روسیه در مذاکرات هسته‌ای با حمایت از ایران، می تواند روند مذاکرات نتیجه بخش را تسریع کند تا جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به توافق برد- برد دستاورد مثبتی در این مذاکرات داشته باشد.


وی تاکید کرد: روسیه می تواند نقش فعالی در الزام آمریکا و اروپا به اجرای تعهداتش در لغو تحریم ها علیه ایران ایفا کند.


عضو کمیسیون امورداخلی مجلس با بیان اینکه  مجلس از توافق ۲۵ ساله ایران و چین حمایت می‌کند گفت: چین کشور دوست و همسایه ایران است. باید سطح روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی آموزشی بین دو کشور افزایش یابد. در صورتی که دولت درحوزه تسهیل روابط  ایران با چین لایحه‌ای ارائه دهد مجلس شورای اسلامی خارج از نوبت به آن رسیدگی خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *