حضور قوی تولید کنندگان ایرانی در نمایشگاه اختصاصی کالا در پاکستان

تهران – ایرنا – سرپرست شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه محصولات جمهوری اسلامی ایران در «لاهور» پاکستان گفت: حضور قوی شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی در لاهور پس از وقفه ۱۰ ساله بسیار مایه خرسندی و اطمینان است و ثابت می‌کند که فضای لازم برای گسترش این تعاملات وجود دارد.


.«علی خاکسار» روز چهارشنبه و در حاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه اختصاصی کالا و خدمات بازرگانی ایران و پاکستان در شهر لاهور طی مصاحبه با ایرنا با تاکید بر ظرفیت بالای بازار و توسعه همکاری با جامعه بازرگانی کشورمان، افزود: رویدادهای نمایشگاهی نقش محوری در اعتمادسازی در بخش خصوصی و رفع فقدان شناخت نسبت به توانمندی‌های یکدیگر را ایفا می‌کند.


وی خاطر نشان کرد: آخرین نمایشگاه کالا و خدمات بازرگانی ایران در سال ۲۰۱۲ در لاهور پاکستان برگزار شد و اکنون با یک دهه توقف، این ابتکار دوباره به اجرا گذاشته شد که دلیل عمده آن استقبال پرشور از تولیدات ایرانی ک توانمندی شرکت‌های داخلی در ارائه خدمات اطمینان بخش به شرکت‌های و مشتریان پاکستانی است. 


این فعال حوزه بازرگانی کشورمان با اشاره به برنامه‌های آتی برگزاری نمایشگاه‌ها با پاویون اختصاصی ایران در چین، هنگ کنگ، ژاپن و ازبکستان، گفت: استقبال قابل توجهی از نمایشگاه اختصاصی کالا و خدمات بازرگانی ایران در لاهور تا امروز مشاهده شده و طی دیدار و رایزنی‌های صورت گرفته به مسوولان اتاق لاهور و سایر شرکت‌های پاکستان قراردادهای مهمی نیز بسته شد. 


وی با قدردانی از تلاش‌های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور در کمک به تسهیل برگزاری نمایشگاه مذکور از برنامه آتی جهت انعقاد نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی در شهر لاهور تا بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: نمایشگاه‌ها نقش موثری به اعتمادسازی بین بخش‌های خصوصی ۲ کشور و رفع فقدان شناخت صنعتگران و تولیدکنندگان نسبت به توانمندی‌های یکدیگر است. 


خاکسار بر لزوم برگزاری مستمر رویدادهای نمایشگاهی در دو کشور همسایه و رفت و آمدهای جامعه تجار به ایران و پاکستان تاکید کرد و افزود: بازار پاکستان بسیار ارزشمند است، فرصت فعلی باعث تحول در اذهان و یک دید واقعی به تولیدکنندگان کشورمان می‌دهد. 


وی افزود: مدیران شرکت‌های ایرانی و صنعتگران حاضر در نمایشگاه لاهور از برگزاری این رویداد رضایت دارند و خوشبختانه نتایج مطلوبی شامل توافق بازرگانان دو کشور برای انجام پروژه‌های مشترک به دست آمده است. 


سرپرست شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه تجاری لاهور تمایل و اقدامات طرف پاکستانی برای مشارکت در برگزاری نمایشگاه را اطمینان بخش عنوان کرد و گفت: مسوولان نهادهای ذیربط در ایران نیز باید برای بهره‌مندی از بازار مهم پاکستان از جمله استان پنجاب که دارای ۱۱۰ میلیون جمعیت است، اهتمام جدی تر داشته باشند.


اولین نمایشگاه اختصاصی بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با مشارکت شرکت‌های ایرانی به مدت ۳ روزه با حضور سرکنسول ایران در لاهور و رئیس اتاق بازرگانی و صنعت این شهر روز سه‌شنبه گشایش یافت.


در این نمایشگاه که تا فردا ۵ خردادماه ادامه دارد، ۱۶ شرکت‌ تولید کننده بزرگ از ایران در حوزه‌های مختلف شامل محصولات لبنی، فولاد، ماشین آلات و تجهیزات پخت و پز، لوازم بهداشتی، مبلمان، موادغذایی، پوشاک، برش سنگ، حفاری معدنی، قطعات خودرو و وسایل مخابراتی حضور دارند و محصولات‌شان را به نمایش می‌گذارند. ۱۴ شرکت پاکستانی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.



آی‌پی شما:


مرورگر شما: