استیضاح متوقف شد تفکیک وزارت صمت با لایحه دولت

تهران_ ایرنا_رییس مجلس شورای اسلامی گفت: از توقف استیضاح وزیر صمت تا تفکیک این وزارت خانه با لایحه دولت خبر داد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه(۷تیر) مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح وزیر صمت گفت: ۷ روز بررسی استیضاح به پایان رسیده و استیضاح در اختیار هیات رئیسه است.


وی ادامه داد: مجلس و دولت در خدمت  به مردم و حل مشکل هم دل و هم افزا هستند، اگر روزی مجلس به این نتیجه می رسد که وزیری استیضاح شود راه حل مشکلات در این است.


قالیباف گفت: هیچ نیتی در مجلس جز اصلاح امور و کمک به دولت نیست به معنای اختلاف نیست، هر یک از قوا باید مسئولیت پذیر باشند و وظایف لوس نشود.


وی افزود: یکی از وزارت خانه های سنگین، وزارت صمت است.


قالیباف گفت: تشخیص مجلس این بود که باید استیضاح انجام شود امروز ۱۷ نفر از نمایندگان در لیست استیضاح هستند و استیضاح قابل اعلام وصول است.


وی ادامه داد: با رئیس جمهور معاون اول و وزیر مربوط صحبت کردیم. رئیس جمهور به این جمع بندی رسیدند که این وزارت خانه نیازمند تجدید نظر و تبدیل به دو وزارتخانه است و با یک لایحه این مووضع حل می‌شود.


قالیباف گفت: چون دولت به این نتیجه رسیده است، به صورت خصوصی از سیاهکلی صحبت کردم و ۱۶ نماینده دیگر صحبت کردم، چون دولت خودش تصمیم به اصلاح گرفته درخواست دارم که ۲ ماه به دولت فرصت بدهیم.از دوستانی که این خواهش را قبول کردند تشکر می کنم.



آی‌پی شما:


مرورگر شما: